לא קל לגייס לקוחות חדשים. למעשה זו אחת המשימות הקשות של כל עסק ולא משנה מהו גודלו. די אם נביט ונבחן את כמות המשאבים הכמעט אינסופית שמשקיעות חברות התקשורת בגיוס לקוחות חדשים ונבין כי זו אחת המשימות הגדולות והחשובות של כל עסק.
מעטים הם העסקים שיש להם את כמות המשאבים שיש לחברות התקשורת. למעשה עסקים קטנים של איש אחד עד כמה עשרות עובדים, מתקשים בדרך כלל להקצות משאבים סבירים לתקציבי שיווק מה שמקשה עליהם עוד יותר בתהליך הגידול.
ובכל זאת, תכנון נכון, מחשבה יצירתית, יצירת אסטרטגיה נכונה ושימוש נכון של משאבים וכלים טקטיים יוכלו להביא לתוצאות נאות בתהליך של גיוס לקוחות. לא, אין כאן איזו שיטה סודית, המצאה ייחודית, או משהו שכזה, נהפוך הוא. כל עסק יוכל ליהנות משימוש בכלי יחסי ציבור אם ברשת אם מחוצה להן. יחסי ציבור מאפשרים לעסק לתקשר את עצמו אל מול קהלי המטרה בעלות סבירה ביותר.
גם שימוש מושכל בכלים אחרים כמו אתר/ים תדמיתיים, קידום אתרים, פרסום של מילים ממומנות וכן הלאה יכולים להביא לתוצאות המקוות, אולם עוד לפני שרצים לקדם אתר או לשכור משרד יחסי ציבור יש תחילה לבצע כמה שלבים מוקדמים.
השלב העקרוני ביותר הוא תכנון יצירתי או ליתר דיוק, הכנסת יצירתיות לעסק.
יצירתיות בעסקים משמעותה היא שימוש באמצעים מקובלים יותר או פחות אשר מזהירים (מלשון זוהר) את העסק, את השירותים ו/או המוצרים שלו אל מול קהלי היעד, יוצרים בידול ולמעשה מאפשרים לו להתבלט באופן משמעותי.
נכון שהופעה בפרסום, הופעה בעמודי מערכת, אתר שנמצא גבוה בתוצאות החיפוש, כל אלו יוצרים איזושהי בולטות מסוימת, אולם פרסום יצירתי, הופעה בתקשורת באופן "אחר", אתר עם תכנים לא טריוויאליים, אלא ייחודי או לפחות מיוחד י - כל אלו יוכלו להשיג תוצאות הרבה יותר טובות במטרה הראשית: גיוס לקוחות חדשים.
איך עושים את זה? איך יצירתיות בעסקים? על כך במאמר הבא.
כלים בתהליך של גיוס לקוחות: יצירתיות ובמיוחד חשיבה יצירתית, יחסי ציבור, שימוש באתרי תדמית, עמודי נחיתה תוך הקמת אתר וורדפרס ועוד